Pages

ads

Saturday, June 09, 2012

Aquaria KLCC

Hati masih diserang kepiluan semacam sebenarnya sebab rumah yang agak meriah dengan kehadiran mak, ayah dan adik-adik semasa cuti sekolah sudah kembali sunyi selepas mereka balik. Veenea pula sentiasa gembira sepanjang kedatangan family aku, mungkin sebab banyak berjalan dan dia pun taklah sunyi sangat.

Okey, daripada dok melayan perasaan, baik aku cerita sikit pasal perjalanan kami hari tu ke Aquaria KLCC. Aku percaya ramai yang belum pernah masuk tempat tu, termasuklah My Hubby walaupun duduk dekat. Aku pernah masuk sekali dulu, tapi agak tergesa-gesa kerana masa tu kawan akulah yang buat reunion dalam tu...adakah patut. hihi.Aku terpaksa jalan laju-laju tanpa sempat memerhati, masa tu diaorang dah masuk dalam Oceanarium. Bayangkanlah aku bayar tiket hanya untuk berlari ke bahagian terakhir dalam Aquaria tu, memang rugi gila beb!

Ini harga tiket untuk pemegang Mykad/Mykid. Jadi, jangan lupa bawa IC tau!

Dewasa: RM35
Kanak-kanak (12tahun kebawah) & warga emas (60 tahun ke atas): RM25
Kanak-kanak 3 tahun ke bawah: percuma

Bawah ni snapshot harga tiket dari web Aquaria (hingga 10 jun 2012):



Mula-mula ayah tak nak masuk, sebab dirasakan harga tiket terlalu mahal hanya untuk melihat ikan. Haha, maklumlah di kampung sendiri ada banyak ikan. Aku cuba meyakinkan bahawa itu harga yang berbaloi. And guess what? ayahlah yang paling excited ambil gambar sepanjang dalam aquaria ni.Mak juga yang paling cool. Dia cakap tempat ini memang best sebab puas tengok haiwan yang berkaitan dengan air. Tempat ini juga terdiri daripada 2 level. Maknanya, memang ada banyak haiwan untuk dilihat. wondering kalau semua ni terlepas dan merangkak-rangkak masuk shopping complex Suria KLCC, hihihi..

Di pintu masuk, benda pertama yang menarik perhatian Veenea adalah ikan Piranha. Excited dia sebut "Fish! Fish!" Kalau dapat tengok aksi ikan-ikan ni makan tentu lagi seronok. malangnya ikan ini hanya diberi makan pada setiap jam 4pm. Lepas tu Veenea berpeluang pegang gamat dan penuh excited juga bila dia nampak tapak sulaiman, "Starfish!"
Okay, that's new and news to me. Barulah aku tahu dia tahu benda tu namanya starfish. mesti dia belajar dari TV.


macam-macam lagi haiwan yang boleh dilihat. Ular, katak, cicak, mengkarung semua ada. Mungkin ada yang tertanya-tanya, bukankah Aquaria ini sepatutnya dikaitkan dengan ikan? Ya, betul. tapi dalam masa yang sama, haiwan-haiwan yang habitatnya berhampiran dengan air turut dipamerkan.

Aku harap boleh kongsi gambar yang cantik semasa berjalan dalam Oceanarium, tapi yang tak best, aku tidak bawa kamera sebab Mr Hubby tinggalkan kamera di tempat kerja dia.


Maknanya, sepanjang family holiday ni, aku cuma menumpang kamera ayah. Dalam Aquaria ni pulak tidak dibenarkan menggunakan 'flash' camera. Jadi kalau yang kamera biasa-biasa dan tak berapa nak pro tu, memang dapat gambar yang tak berapa nak best jugaklah. Rugi betul tak bawa kamera. Nak masuk sekali lagi dalam ni, entahlah bila. Memanglah boleh pergi bila-bila masa sebab bukannya jauh pun, tapi nak dapat atmosfera bersama keluarga yang pertama kali nak merasa tu, memang takkan rasa lagi dah... Kecuali Veenea dah besar sikit, suruh paksa bawa daddy dia masuk dalam Aquaria ni, hihihi.

selepas menamatkan perjalanan, bolehlah membeli barang kenang-kenangan di kedai cenderahati. Maka itu, kalau masih nak berkira-kira nak masuk Aquaria KLCC ni, masuk sajalah. Tiada tempat macam ni di mana-mana pun dalam Malaysia ni, the one and only.

Untuk lebih informasi, boleh terus ke laman web http://www.aquariaklcc.com. Ada pakej-pakej menarik terutama untuk rombongan murid-murid sekolah. Hari cuti sekolah biasanya ada promosi istimewa. Jadi, rajin-rajinlah melawat website ini.

That's all folks! Happy holiday. =p

No comments:

Post a Comment