Pages

ads

Thursday, July 05, 2012

Mengenang My Friends Tigger and Pooh

Aku rindukan Darby dalam cerita My Friends Tigger and Pooh yang pernah bersiaran di Playhouse Disney (sekarang dah jadi Disney Junior) suatu ketika dahulu. Kalau yang pernah cari di youtube, mungkin anda perasan ada banyak komen-komen yang mahukan watak Christopher Robin sebagai watak utama..dan bukannya si Darby ni..sebab, dari siri asalnya, Winnie the Pooh, Christopher nilah watak asalnya.

Bagaimanapun, aku suka dengan watak Darby. Apatah lagi semasa masih bersiaran dahulu, aku sering menontonnya dengan Vee Jr, setiap jam 8 pagi. Walaupun masa tu umur Vee Jr baru beberapa bulan, tapi dia memang terpacak depan TV. Aku yang terlebih semangat nyanyi lagu tema. And guess what, sekarang ni bila dah reti bercakap sikit-sikit, dia boleh ikut sikit-sikit (pelat) lagu ni bila sesekali dipasang dalam laptop. Sedangkan dah lama kartun ni tidak ke udara. Kalau part "think-think-think" dalam cerita ni, Vee Jr memang dah pass, siap dengan gaya sekali.

Watak kegemaran aku (selain Darby), sudah tentulah si Tigger. dan Vee Jr suka bangat dengan si rimau yang meloncat dengan ekornya ini. Aku ada beli satu VCD, 'Tigger and Pooh and a musical too'. Vee Jr betul-betul suka VCD ni. Menyesal aku tak beli siri lain hari tu, ingatkan akan sentiasa ada di kedai. Hari tu bila aku berniat nak beli siri-siri yang lain, dah tak jual dah. Tak tahulah siri ni akan ke udara lagi ke tidak. Tapi kalau tengok maklumat, macam tiada tanda-tanda akan adanya siri baru. Sedih betul. uhuks.

Sayang betul..sebab watak-watak dalam kartun ni memang menarik. =(

No comments:

Post a Comment