Pages

ads

Monday, May 14, 2012

Mengenang UNIMAS 2

Macam bermusim pula.

Sejak dari hari aku mencari nama kafeteria di Unimas kampus lama hari itu, banyak pula status update dan gambar-gambar lama diupload ke Facebook oleh kawan-kawan. Jadi, aku memang sekarang totally dalam mood mengenang memori daun pisang di UNIMAS kampus lama.

Ada seorang kawan tu, dia upload punyalah banyak gambar. Seratus lebih keping. Tapi macam aku cakap, aku ni invisible. Kalau aku jumpa muka aku dalam album gambar-gambar tu, memang tersangatlah magis! haha. Anehnya, aku boleh cam kesemua wajah-wajah dalam gambar-gambar tu walaupun mereka dari latar belakang fakulti berbeza.

Dalam banyak-banyak gambar, aku terperasan satu gambar.


Gambar ni aku sudah 'crop', sebab insan-insan dalam gambar tu bukannya kenal sangat pun dengan aku. Entah-entah tak perasan pun kewujudan aku. Hahaha. Jadi, sebenarnya aku nampak poster kecik tu. Aku jamin 100%, dia seorang pun warga UNIMAS yang ingat akan poster ini. Tapi aku ingat, sebab aku yang design poster ni. Sekali design dengan bannner besar yang diikat pada pokok kayu tepi tasik kalau tak silap.

Wah, rupanya aku pernah design poster! Poster tu direka untuk pihak MPP (Majlis Perwakilan Pelajar - walaupun aku memang tiada kaitan dengan MPP) untuk bulan pungutan derma bantuan mangsa gempa di Iran. Apa yang aku ingat, aku buat poster ni sebab salah seorang ahli MPP ni, kawan sekelas aku..si Cha. Dia minta aku buatkan. Aku yang memang gemar bermain dengan grafik (pada masa itu), dengan senang hatilah membuatnya...

It's weird, sebab aku masih ingat kata-kata puitis yang aku reka atas poster tu, "Berat mata memandang, berat lagi hati yang menanggungnya.." something like that lah bunyinya. or, "Berat bahu memikul, berat lagi hati yang menanggungnya". Either onelah.

Itulah saja. walaupun terselit kecik di antara ratusan gambar, (kat bawah kaki pulak tu), ia sedikit sebanyak mengetuk salah satu kotak kecil memoriku.

No comments:

Post a Comment